Alla inlägg under januari 2009

Av Linda och daniel - 30 januari 2009 09:07

Vill man bli fin får man lida pin!!!!Så lyder orden för dexter i dag:)Nu blir det tejp på allvar,,,,nu ska det ligga rätt om ja så ska tejpa för evigt;)Pärlan tycker det är himla roligt att retas när hans öra är dekorerat med tejp, Att bita och dra i tejpen är kul;)men inte för matte för hon blir galen!!;(Det kommer nog bli staffe av lille dex i framtiden,men väntan käns lång och det e inte alltid så kul.Men den som väntar på något gott ,,,,ja resten kan ni! Men det är ändå lång tid att vänta!Dexter är inte storm förtjust över mattes tejpande heller,kliar sig oavbrutet i bland.Men sånt är livet;)fullt av små överaskningar;)L

Av Linda och daniel - 29 januari 2009 12:33

Staffen världens bästa hundras!!!Jo det e så!I går va ja super trött efter allt slit och släp,men pärlan och dexter tycte det va helt okej att bara springa och leka en 30 min i stället för en lång promenad:) Det ni! Det hade ingen schäfer gått med på:)Nä nu ska jag  i väg  gen ! Om någon har en rolig utställning i krokarna;)så kan ni gärna medela mig;)vi kanske dyker upp!Jo ja vet ,stavar som en kratta men skriver hellre än bra:)L

Av Linda och daniel - 26 januari 2009 10:08

Det har varit näst intill omöjligt att kunna komma ifrån helgens bestyr!Vi har varvat barnkalas med vuxenkalas och några kalas till,,,ja man vill ju inte äta tårta på ett tag nu;)Dexter är snäppet högre än pärlan, på förra tävlingen va han 37cm.VI kan lägga till några nya smeknamn vår lille dexter alias dansmusen,,,,och plock maskinen!!!!! Så fort man vill klappa han så dansar han runt och slickar i luften.I morses när ja drack mitt kaffe kom han bärandes på,,en plastpåse,boxningshandskar,pockemon djur,papper,lego beskrivning,suddigum,en penna och en tshirt.Ja ja trodde inte mina ögon men han va hel tokig.Det va som någon jäkla repris,så fort ja tittade ner så kom dex med något nytt i munnen!Men det e ganska bra ändå för ja slipper ju plocka upp allt  efter ungarna;)ja har ju dexter till hjälp.Efter att ja kryssat runt på några staffebloggar så vill ja ha en till,,,,nu när alla gulliga valpar syns;)tänk va man glömmer fort,allt slit och stök!Men det e väl så vi kvinnor e funtade,efter vi fött barn vill man genast ha en till!!:)L

Av Linda och daniel - 23 januari 2009 07:52

Fy vad typiskt ;(kalas till helgen och ett av barnen har lite feber och e hängig.Just när min träning är på topp;(Jag kastar i mig massor med hälsokost och vitaminer,jag vill inte bli sjuk!Hundarna är ju gulliga;)Dexter bär ständigt runt på något.Han älskar leksaker och kläder;)Gärna plast,papper,metall!inga problem han tar allt! Han skulle nog passa jätte bra till service hund:)nå ja,det kanske kan bli hans framtida yrke om han går dåligt på utställningarna;)Dags färskt foto på den blå ögde dexter när han bär runt på en påse;)Visst ser han söt lurig ut också!L

Av Linda och daniel - 22 januari 2009 08:26

Pärlan e ju för söt:) Hon håller i gång hela dagen :) Man behöver inte känna att man har tråkigt i hennes närhet!Hon bär ju inte runt saker som dexter men hon vill gärna fjäska och se söt ut! Det e nog hennes starkaste sida;)Sedan lyssnar hon otroligt bra om vi ska jämföra med dexter!;) Är det någon där ute som har lösningen på ett kanske kommamde problem? Nämligen skrikande/ylande han hund,när pärlan ska löpa! Jag mins manson när han blev helt kokko! Men kanske fins det något knep till att få dom lungnare och tystare? Alla uppfödare måste ju annars vara döva när de brukar ha fler än en hund hemma!!;)Nä nu ska jag åka och springa;) Det är jätte roligt! Hi hi...L

Av Linda och daniel - 20 januari 2009 07:20

Det är ganska svårt att hitta bilder i mitt arkiv nu för tiden;( med den ny dåliga kameran blir det inget taget;( Förr brukade jag jaga runt och knäppa kort hela tiden men nu,,,,nä! Ni får stå ut med halv gamla bilder och vovar;) Pärlan och dexter har ju en mycket god aptit! så bra att i bland åker det ner härliga kanin bajsar och något från mattes kompost.Värst va när barnen va riktigt små och de hojta till i förbi farten,ja har bajsat! Okej i pottan då eller? Ja ,men pärlan åt upp det!;( Ja då kunde ja nästan spy av tanken, men nu är det slut med all skit.Barnen sitter på den stora pottan och ingen skit hund kommer åt det:)Staffen är ju ändå bra att de inte rullar sig i skit, för det e ju riktigt äkligt! Min lilla jackrussel (Mina) gjorde det! lukta inte gott!!!Ständig koll på vart hon tog vägen, minstatecken på rulla,ja då fick man va där och säga till! :)L

Av Linda och daniel - 17 januari 2009 17:33

Det är så härligt att vara sjukskriven;( man kan ju bara sitta hemma o jaga försäkringskassan hela dagarna;) Dom e ju fan inte kloka!! Dom har slarvat bort min sjukskrivning och nu skyller de på att min chef inte skickat in den alls!Men det bästa av allt e ju att jag fixat ett nytt intyg och då sjukskriver de mig några dagar till:) Så ingen lipar för det, förutom min plånbok;(Pärlan och dexter tycker ju att det är skönt att jag e hemma och daniel så klart:) Hemmet är tip top! Och nu blir det party har sprungit 4,2 km i dag o nu blir det lamstek och gott vin! Pärlan o dex har fått en lång promenad och nu är de helt slut;)ha en trevlig kväll gott folk!!L

Av Linda och daniel - 16 januari 2009 13:59

Nu kommer kylan tillbaks igen,7 -  inte roligt:( Ja såg fram emot lite varmare men vi får väl hålla ut några dagar till!Pärlan ja hon e en riktig pärla den;) Det e så skönt när de är fullvuxna och gör som man säger;)Behöver aldrig oroa mig för vart hon är!oftast bakom min rygg:) Går ja till toan kommer hon och vill sitta och se på! Charmigt va! Ska ja vila ja då går hon med;) Vart ja ängår så är hon där och det e lite kul.Dexter tycker den leken verkar rolig så han har ochså börjat med den:) Så nu har jag två små staffar som kollar in mig när ja ex sitter på dass;)Längtar så efter sommar och sol så i dag får det bli en skön sem bild från varberg:) Det är pärlan med emil ! Visst längtar man bara ännu mer när man ser den;)L

Presentation

Omröstning

Vilken tycker ni ska blogga på bloggen?
 Linda
 Annie
 Eller båda

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards